Oyun Köprüsü (2013)
Çocuklar Için Oyunlardan Köprüler Kuralım!
Fark ettim ki geleneksel tiyatromuz (Meddah, Kukla, Köy Seyirlik Oyunları, Orta Oyunu, Karagöz-Hacivat) çocuk tiyatromuz için çok iyi bir malzemeydi. Birkaç parça obje ile hikayemi rahatlıkla anlatabiliyor, istediğim o zengin fantastik dünyayı sahnede kurabiliyordum.
Bundan sonra yazacağım ve yöneteceğim oyunlarda çıkış noktam, kendi tiyatrom ve geleneklerimiz olmalıydı. Ancak o zaman yerelden evrensele ulaşabilirdim.
Bugünün tekniği ile geleneksel tiyatromuzu birleştirdim.
Bu noktadan yola çıkarak oyunlarımı yazmaya ve yönetmeye başladım.
Elinizdeki oyunlar da bu düşüncelerin ürünü.
Özer Tunca
***
Farklı, yeni, çocuğu birey yerine koyan, çocuğa soru sorduran, sorgulatan, büyüklerin de eğlenebileceği çocuk oyunları yapmaya çalışan Özer Tunca, çocuk tiyatrosu anlayışında yeni pencereler açıyor. Fiziksel ve görsel tiyatronun, beden dilinin, doğaçlamanın çocuk tiyatrosunda ne kadar önemli, ne kadar zenginleştirici olduğunugösteriyor.
Fark ettim ki geleneksel tiyatromuz (Meddah, Kukla, Köy Seyirlik Oyunları, Orta Oyunu, Karagöz-Hacivat) çocuk tiyatromuz için çok iyi bir malzemeydi. Birkaç parça obje ile hikayemi rahatlıkla anlatabiliyor, istediğim o zengin fantastik dünyayı sahnede kurabiliyordum.
Bundan sonra yazacağım ve yöneteceğim oyunlarda çıkış noktam, kendi tiyatrom ve geleneklerimiz olmalıydı. Ancak o zaman yerelden evrensele ulaşabilirdim.
Bugünün tekniği ile geleneksel tiyatromuzu birleştirdim.
Bu noktadan yola çıkarak oyunlarımı yazmaya ve yönetmeye başladım.
Elinizdeki oyunlar da bu düşüncelerin ürünü.
Özer Tunca
***
Farklı, yeni, çocuğu birey yerine koyan, çocuğa soru sorduran, sorgulatan, büyüklerin de eğlenebileceği çocuk oyunları yapmaya çalışan Özer Tunca, çocuk tiyatrosu anlayışında yeni pencereler açıyor. Fiziksel ve görsel tiyatronun, beden dilinin, doğaçlamanın çocuk tiyatrosunda ne kadar önemli, ne kadar zenginleştirici olduğunugösteriyor.