Müslümanın Din Disiplini (ISBN: 9789757719243)
üslümanların hayatında bozuk olarak görülen \"DIN DISIPLINI/ Amentü Hukuku\" boşluğunu dolduracağına inandığımız güzel bir kitaptır. Kitap, Mustafa ÇELIK hoca efendiye aittir. Gerek kainatın yaratılışında, gerek insanoğlunun ve gerekse diğer mahlukatın yaratılışında muazzam bir disiplin göze çarpmaktadır! Hiçbir mahluk amaçsız, gayesiz ve başıboş olarak yaratılmamıştır. Kainatta \"üstün zeka\"ya sahip olduğunu iddia eden insanoğlundan başka Rabbine kullukta nankörlük eden başka bir mahluk var mıdır?
Cansız olarak nitelendirilen mahlukat, yaratılış gayesine matuf olarak görevinin başındadır. Demek oluyorki; Insan ve cinnin dışındaki tüm mahlukat yaratıcısına mutidir. Halbuki, Allahü Teala (c. c) bu mutiliği özellikle: \"Biz cinleri ve insanları ancak bize ibadet etsinler diye yarattık\" buyurarak yaratılış gayesinin gereği olarak cinlerden ve insanlardan istemektedir! Esefle söylemek gerekirse insanoğlunun hali malum! Mesela güneş sisteminde azıcık bir isyan sözkonusu olmuş olsa idi kainatın dengesi bozulur, herşey altüst olurdu. Işte bu noktadan hareketle hocamız da insanoğlunun özellikle de \"Günümüz Müslümanının\" mutlaka bir \"Din Disiplini/ Amentü Hukuku\"nu hatırlamaya ihtiyacı olduğunu hissetmiş olacak ki bu isim altında kaleme almış olduğu yazısını kitap haline getirmiştir.
Peki; \"Niçin?\" diyecek olursanız, zira \"Dünya Müslümanlarından daha disiplinsiz bir hayat yaşayan mahluk olmadığı için\" diyebiliriz! Hocamız amacını kitabının başında özet olarak şöyle ifade etmiştir: \"Amacımız; dinimiz olan Islam\'ın kaidelerini hayatımızın her alanına amir kılarak O\'nun atmosferinde Allahü Teala (cc)\'nın rızasını kazanmaktır. \" (sh:13) Gelelim kitabın içeriğine. Kitap beş bölümden meydana gelmiştir. Birinci bölümde \"Amentü, Amentüsüz Yaşam, Amentü Hukuku, Amentüye Çağrı\" konuları üzerinde detaylı olarak durulmuş, konular ayet-i kerimeler, hadis-i şerifler ve ulemanın görüşleri ışığında izah edilmeye çalışılmıştır. Her şeyin temelinin \"Amentü\" olduğunu izah ederken; \"Sahabe nesli, çocuklarına \"Amentü Billahi ve Kefertü Bittağuti\" cümlesini Kelime-i Tevhid olan \"La Ilahe Illallah\" ile beraber tavsiye ediyorlardı\" demiş, \"Amentünün yapı itibariyle iki ana bölümden meydana geldiğini, Birinci bölümde, \"Kefertü Bittağuti/ Tağutu inkar ettim\". Ikinci bölümde ise; \"Amentü Billahi/ Allah\'a iman ettim. \" diyerek iman edilmesini, bu iki bölümden birinin eksik olması halinde Kur\'an-ı Kerim\'in ön gördüğü amentünün meydana gelmeyeceğini\" vurgulamıştır. (sh:18)
Cansız olarak nitelendirilen mahlukat, yaratılış gayesine matuf olarak görevinin başındadır. Demek oluyorki; Insan ve cinnin dışındaki tüm mahlukat yaratıcısına mutidir. Halbuki, Allahü Teala (c. c) bu mutiliği özellikle: \"Biz cinleri ve insanları ancak bize ibadet etsinler diye yarattık\" buyurarak yaratılış gayesinin gereği olarak cinlerden ve insanlardan istemektedir! Esefle söylemek gerekirse insanoğlunun hali malum! Mesela güneş sisteminde azıcık bir isyan sözkonusu olmuş olsa idi kainatın dengesi bozulur, herşey altüst olurdu. Işte bu noktadan hareketle hocamız da insanoğlunun özellikle de \"Günümüz Müslümanının\" mutlaka bir \"Din Disiplini/ Amentü Hukuku\"nu hatırlamaya ihtiyacı olduğunu hissetmiş olacak ki bu isim altında kaleme almış olduğu yazısını kitap haline getirmiştir.
Peki; \"Niçin?\" diyecek olursanız, zira \"Dünya Müslümanlarından daha disiplinsiz bir hayat yaşayan mahluk olmadığı için\" diyebiliriz! Hocamız amacını kitabının başında özet olarak şöyle ifade etmiştir: \"Amacımız; dinimiz olan Islam\'ın kaidelerini hayatımızın her alanına amir kılarak O\'nun atmosferinde Allahü Teala (cc)\'nın rızasını kazanmaktır. \" (sh:13) Gelelim kitabın içeriğine. Kitap beş bölümden meydana gelmiştir. Birinci bölümde \"Amentü, Amentüsüz Yaşam, Amentü Hukuku, Amentüye Çağrı\" konuları üzerinde detaylı olarak durulmuş, konular ayet-i kerimeler, hadis-i şerifler ve ulemanın görüşleri ışığında izah edilmeye çalışılmıştır. Her şeyin temelinin \"Amentü\" olduğunu izah ederken; \"Sahabe nesli, çocuklarına \"Amentü Billahi ve Kefertü Bittağuti\" cümlesini Kelime-i Tevhid olan \"La Ilahe Illallah\" ile beraber tavsiye ediyorlardı\" demiş, \"Amentünün yapı itibariyle iki ana bölümden meydana geldiğini, Birinci bölümde, \"Kefertü Bittağuti/ Tağutu inkar ettim\". Ikinci bölümde ise; \"Amentü Billahi/ Allah\'a iman ettim. \" diyerek iman edilmesini, bu iki bölümden birinin eksik olması halinde Kur\'an-ı Kerim\'in ön gördüğü amentünün meydana gelmeyeceğini\" vurgulamıştır. (sh:18)