Ilk Insanlar ve Hz. Adem (ISBN: 9786056378430)
Bu kitap yıllar süren araştırmalardan sonra meydana getirilmiş bir kanaatler bütünüdür. Daha doğrusu bu kitap bir tefsir değildir. Biz sadece düşüncemizi izah edebilmek için ayet meallerinden örnekler verdik. Bu durumun Kur\'anı şahsi görüşümüzle tefsir etmek anlamına gelmediği aşikardır.
Hz. adem\'in ilk insan olduğunu kabullenmek her halükarda insanlığın kardeş evliliğinden çoğaldığına inanmayı gerektirir. Oysa Kur\'anda ilk insanın Hz. Adem olduğu ile ilgili bir ifade yoktur. Hakeza insanın ruhlar alemindeki mi sakmın insanın yaraülıştan eşrefi mahlűkat oluşunun aklın insan beynine mal edilmesinin emanetin Hz. adem tarafından yüklenilişinin Isa\'nm durumunun ciddi bir sağlamlık testinden geçirildiği söylenemez.
Dünyayı fikren elinde tutan Hıristiyan Müslüman ve Yahudi toplumlarının hemen hepsi Hz. adem konusunda aynı görüşü savunurlar. Elbette biz insanların ortak kanaati durumundaki bu görüşe karşı çıkmanın kolay olmayacağının farkındayız çünkü insan çoğunluğun kanaati aleyhine konuşmaktan korkar. Evet ancak taklidi iman çoğunluğa dayalı bir güven meselesidir. Işte bundan dolayı insanların çoğunluğunun eleştiriye tahammülü olmaz ve insan kendi inançlannın aleyhine olacak hususlarda düşünmeye yanaşmaz.
Fikirsel her iddia her yorum bize göre bir usule göre değerlendirilmeli sağlamlık o usule uygunlukla ölçülmelidir. Dahası böylesi konulara ilgi duyan herkes bu kuralauymalıdır. .
Hz. adem\'in ilk insan olduğunu kabullenmek her halükarda insanlığın kardeş evliliğinden çoğaldığına inanmayı gerektirir. Oysa Kur\'anda ilk insanın Hz. Adem olduğu ile ilgili bir ifade yoktur. Hakeza insanın ruhlar alemindeki mi sakmın insanın yaraülıştan eşrefi mahlűkat oluşunun aklın insan beynine mal edilmesinin emanetin Hz. adem tarafından yüklenilişinin Isa\'nm durumunun ciddi bir sağlamlık testinden geçirildiği söylenemez.
Dünyayı fikren elinde tutan Hıristiyan Müslüman ve Yahudi toplumlarının hemen hepsi Hz. adem konusunda aynı görüşü savunurlar. Elbette biz insanların ortak kanaati durumundaki bu görüşe karşı çıkmanın kolay olmayacağının farkındayız çünkü insan çoğunluğun kanaati aleyhine konuşmaktan korkar. Evet ancak taklidi iman çoğunluğa dayalı bir güven meselesidir. Işte bundan dolayı insanların çoğunluğunun eleştiriye tahammülü olmaz ve insan kendi inançlannın aleyhine olacak hususlarda düşünmeye yanaşmaz.
Fikirsel her iddia her yorum bize göre bir usule göre değerlendirilmeli sağlamlık o usule uygunlukla ölçülmelidir. Dahası böylesi konulara ilgi duyan herkes bu kuralauymalıdır. .