Hızır Hakyol (2013)
Talip pire pir olmakla güncellemeyi başlatan olmalıdır. Talip nuru pak insandır. Yanıp, yunup, soluk verip, ax diyen axret olanıdır. Paklık axretlik olmaktır. Axın kabul etmediği paklanmış sayılmaz.
Takip ax ile paklanandır. Paklanmak yedi ziyaretin axı ile tebreklenip , yedi ocağın külüne yüz sürmekle mümkündür. Paklığı olmayanın rızalığı olmaz. Canların rızalığı olmadan da rıza şehri kurulmaz. Talip Parstan dönen gönül rızalığı getiren Selman misali divane derviştir.
Çocukluğumuzda beyaz kefenrengi iç çamaşırlarımızla, sabah güneşinin doğuşuyla aç karnına Şilan Ağacının kızıl çubuğundan yapılmış çemberden geçerek , ya ziyaret olan bir çeşmenin suyundan yada yedi çeşmeden getirilmiş 21 mart sabahı alınmış sudan içerdik. Bu ritueli yaşarak gördüm biliyorum. Bu ateşte pişmeden, bu sudan içmeden talip olunmaz.
Yol sürmek ateş çemberinden geçmektir.
Alevilik ile ilgili herkesin bir söz söylediği günümüzde , Aleviliğin sadece sembol ve terimlerden ibaret olmadığını, kimilerine göre bir din, kimilerine meshep olmasından daha öte bir yaşam felsefesi olduğunu, doğayla ekoloji yle iç içe olan bu yaşam felsefesi nin tarihi köklerinde çok derinlerde bulunduğunu gerçek yaşamdan somut verilerle anlatmaya çalıştığımız bu kitapla Aleviliğin gerçek tanımını ve kimliğinibulacaksınız.
Takip ax ile paklanandır. Paklanmak yedi ziyaretin axı ile tebreklenip , yedi ocağın külüne yüz sürmekle mümkündür. Paklığı olmayanın rızalığı olmaz. Canların rızalığı olmadan da rıza şehri kurulmaz. Talip Parstan dönen gönül rızalığı getiren Selman misali divane derviştir.
Çocukluğumuzda beyaz kefenrengi iç çamaşırlarımızla, sabah güneşinin doğuşuyla aç karnına Şilan Ağacının kızıl çubuğundan yapılmış çemberden geçerek , ya ziyaret olan bir çeşmenin suyundan yada yedi çeşmeden getirilmiş 21 mart sabahı alınmış sudan içerdik. Bu ritueli yaşarak gördüm biliyorum. Bu ateşte pişmeden, bu sudan içmeden talip olunmaz.
Yol sürmek ateş çemberinden geçmektir.
Alevilik ile ilgili herkesin bir söz söylediği günümüzde , Aleviliğin sadece sembol ve terimlerden ibaret olmadığını, kimilerine göre bir din, kimilerine meshep olmasından daha öte bir yaşam felsefesi olduğunu, doğayla ekoloji yle iç içe olan bu yaşam felsefesi nin tarihi köklerinde çok derinlerde bulunduğunu gerçek yaşamdan somut verilerle anlatmaya çalıştığımız bu kitapla Aleviliğin gerçek tanımını ve kimliğinibulacaksınız.