Hıristiyanlık ve Islamiyet\'te Günah (ISBN: 9786055378011)
En Ucuz : 9,
En Pahalı 9.6,
Toplam 2 Satıcı
Dinler, insanlara dünyada huzurlu ve mutlu bir hayatın yolunu gösterirken, ahirette de kurtuluş vaad etmektedirler. Genel anlamda din iki yapıdan oluşmuştur. Bunlar inanç konularından oluşan \'\'Usulu\'d-din\'\' ile pratik kısmını teşkil eden \'\'Furuu\'d-din\'\' dir.
Kelam ilminin ana konularını oluşturan usulu\'d-din içersinde \'\'günah\'\'kavramı önemli bir yer teşkil eder.
Daha çok iman-amel ilişkisiyle ortaya çıkan günah, insanın olumsuz yönünü ifade etmekte ve bütün dinlerde yer almaktadır.
Hıristiyanlıkta günah, asli günah ve fiili günah şeklinde ele alınmıştır. Fiili günah da ölümcül ve hafif olmak üzere kendi arasında ikiye ayrılmaktadır. Hıristiyanlık\'ta fiili günah bazı yönlerden Islamiyet\'le benzerlik gösterirken pek çok yönden de ayrılmaktadır. Ancak Hıristiyan teolojisinde Hz. Isa\'nın, insanlığın günahına kefaret olarak çarmıhta can vermesine inanılmaya başlanmasından beri günah, asli günah etrafında şekillenmiştir. Hıristiyanlık ve Islamiyet, beşer olarak ilk günahı Hz. Adem\'in işlediğini kabul etmiştir. Ancak bunun mahiyeti ve yorumlanması konusunda büyük farklılıklar bulunmaktadır. Hıristiyanlık, Hz. Adem\'in cennetten çıkmasına sebep olduğunu ve nesilleri üzerinde hiçbir etkisinin olmadını belirtmektedir.
Islam kelamında günah, kafir-mümin tanımlamaları bağlamında günahın büyüklüğü ve küçüklüğü üzerinden ele alınmıştır. Hariciler, önce büyük günah işleyenleri, sonra tüm günah işleyenlerin dinden çıktığını söylemiştir. Mürcie, bütün insanları günahkar olsun olmasın mümin kabul ederken ;Mutezile, günahkar insanların ne mümin ne de kafir olduklarını beyan etmişti. Matüridi ve Eşari de ameli, imandan ayrı kabul etmekle beraber, daha çok işlenen günahların imanla olan irtibatlarında reel duruma vurgu yapmışlar, mümin-kafir, iman-küfür konuları üzerinde durmuşlardır.
Adı geçen iki dine, günahın tanımını, özellliklerini ve çeşitlerini mukayeseli bir şekilde ele alan bu kitapta, günahlar hakkında pekçok soruya cevaplar bulabilirsiniz. .
Kelam ilminin ana konularını oluşturan usulu\'d-din içersinde \'\'günah\'\'kavramı önemli bir yer teşkil eder.
Daha çok iman-amel ilişkisiyle ortaya çıkan günah, insanın olumsuz yönünü ifade etmekte ve bütün dinlerde yer almaktadır.
Hıristiyanlıkta günah, asli günah ve fiili günah şeklinde ele alınmıştır. Fiili günah da ölümcül ve hafif olmak üzere kendi arasında ikiye ayrılmaktadır. Hıristiyanlık\'ta fiili günah bazı yönlerden Islamiyet\'le benzerlik gösterirken pek çok yönden de ayrılmaktadır. Ancak Hıristiyan teolojisinde Hz. Isa\'nın, insanlığın günahına kefaret olarak çarmıhta can vermesine inanılmaya başlanmasından beri günah, asli günah etrafında şekillenmiştir. Hıristiyanlık ve Islamiyet, beşer olarak ilk günahı Hz. Adem\'in işlediğini kabul etmiştir. Ancak bunun mahiyeti ve yorumlanması konusunda büyük farklılıklar bulunmaktadır. Hıristiyanlık, Hz. Adem\'in cennetten çıkmasına sebep olduğunu ve nesilleri üzerinde hiçbir etkisinin olmadını belirtmektedir.
Islam kelamında günah, kafir-mümin tanımlamaları bağlamında günahın büyüklüğü ve küçüklüğü üzerinden ele alınmıştır. Hariciler, önce büyük günah işleyenleri, sonra tüm günah işleyenlerin dinden çıktığını söylemiştir. Mürcie, bütün insanları günahkar olsun olmasın mümin kabul ederken ;Mutezile, günahkar insanların ne mümin ne de kafir olduklarını beyan etmişti. Matüridi ve Eşari de ameli, imandan ayrı kabul etmekle beraber, daha çok işlenen günahların imanla olan irtibatlarında reel duruma vurgu yapmışlar, mümin-kafir, iman-küfür konuları üzerinde durmuşlardır.
Adı geçen iki dine, günahın tanımını, özellliklerini ve çeşitlerini mukayeseli bir şekilde ele alan bu kitapta, günahlar hakkında pekçok soruya cevaplar bulabilirsiniz. .