Akaidi Vasitiyye (ISBN: 9789759862138)
Vahiy, insanı özüne döndürür. Özünde iyi olan insan zamanla saptırmış, kendine karşı yabancılaşmıştır. \"Zikir\"; yani hatırlatma olan Kur\'an, insanı yeniden doğru yola iletir, onu kendi kendisiyle barıştırır.
Mü\'min kendini bulan kimsedir, kendisini bulmuş kimsedir. Imanı bir madalya gibi şerefle taşıyor muyuz, yoksa Müslümanlığımızı, utanılacak bir şey gibi, bir ayıp gibi mi taşıyoruz? Imanımızı en büyük bir imkan mı biliyoruz, yoksa imanımız olduğu halde \"Imkanım yok\" mu diyoruz?
Kur\'an imandan sonra en çok iki şey üzerinde durur:
Namaz ve Infak; Zekat ve Sadaka.
Iktidarda olmayan imanımızla övünmemiz boşunadır. Eğer iman kalbinizde taht kurmamışsa, beden ülkesinin başkenti olan kalpte / gönülde imanın iktidarı hüküm sürmüyorsa, oraya şeytan hakim ise, diğer organlar; (eller, ayaklar, gözler ve kulaklar... ) şeytanın yolunda gidiyorsa, yazıklar olsun bu imanımıza!
Çünkü;
Şeytanın sorunu, Allah\'ı inkar etmek değil,
Allah\'ın hükmüne; emir ve yasaklarına boyun eğmemektedir. Buna rağmen Allah, onu kafir olarak tanımlıyor. Demek ki; Allah\'ın hükümlerine; emir ve yasaklarına isyan da ısrar, inanç / iman mevcut olsa bile, kişiyi kafir yapabilir.
Mü\'min kendini bulan kimsedir, kendisini bulmuş kimsedir. Imanı bir madalya gibi şerefle taşıyor muyuz, yoksa Müslümanlığımızı, utanılacak bir şey gibi, bir ayıp gibi mi taşıyoruz? Imanımızı en büyük bir imkan mı biliyoruz, yoksa imanımız olduğu halde \"Imkanım yok\" mu diyoruz?
Kur\'an imandan sonra en çok iki şey üzerinde durur:
Namaz ve Infak; Zekat ve Sadaka.
Iktidarda olmayan imanımızla övünmemiz boşunadır. Eğer iman kalbinizde taht kurmamışsa, beden ülkesinin başkenti olan kalpte / gönülde imanın iktidarı hüküm sürmüyorsa, oraya şeytan hakim ise, diğer organlar; (eller, ayaklar, gözler ve kulaklar... ) şeytanın yolunda gidiyorsa, yazıklar olsun bu imanımıza!
Çünkü;
Şeytanın sorunu, Allah\'ı inkar etmek değil,
Allah\'ın hükmüne; emir ve yasaklarına boyun eğmemektedir. Buna rağmen Allah, onu kafir olarak tanımlıyor. Demek ki; Allah\'ın hükümlerine; emir ve yasaklarına isyan da ısrar, inanç / iman mevcut olsa bile, kişiyi kafir yapabilir.